Odgovornosti Prodajalca za materialne pomanjkljivosti izdelka in reklamacije

Prodajalec odgovarja za materialne napake Izdelka v skladu z veljavnimi predpisi.

Kupec je prodajalca dolžan obvestiti o vidnih napakah v roku dveh mesecev od dne, ko je napako odkril, najpozneje pa v dveh letih od prehoda tveganja na Kupca.
Če se po prevzemu izdelka pri kupcu pokaže, da ima izdelek napako, ki je ni bilo mogoče odkriti z običajnim pregledom ob prevzemu, je kupec dolžan, o tej napaki obvestiti prodajalca v dveh mesecih od dne, ko je napako odkril, sicer lahko to pravico izgubi.

Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pokažejo po poteku dveh let od predaje Izdelka.

Materialne napake, za katere prodajalec odgovarja
(1) Prodajalec odgovarja za stvarne napake izdelka, ki so obstajale ob prenosu nevarnosti na kupca, ne glede na to, ali je za napake vedel ali ne.
(2) Prodajalec odgovarja tudi za tiste materialne napake, ki se pojavijo po prehodu tveganja na kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem.
(3) Prodajalec odgovarja, če obstaja domneva, da je napaka, ki se je pojavila v roku enega leta po prehodu tveganja, obstajala že v času prehoda tveganja, razen če Prodajalec dokaže nasprotno ali če je iz narave izdelka oziroma narave napake mogoče sklepati drugače. Prodajalec ne odgovarja za nepomembno materialno napako.

Napaka obstaja:
– če izdelek ne ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti oziroma nima funkcionalnosti, združljivosti, interoperabilnosti in drugih lastnosti, kot je določeno v kupoprodajni pogodbi,
– če izdelek ni primeren za kakršnokoli posebno uporabo, za katero jo kupec potrebuje in o kateri je kupec obvestil prodajalca najpozneje ob sklenitvi pogodbe ter za katero je prodajalec dal soglasje,
-če izdelek ni dobavljen z vso dodatno opremo in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v kupoprodajni pogodbi, ali
-če izdelek ni dobavljen s posodobitvami, kot je določeno v kupoprodajni pogodbi,
-če izdelek ni primeren za uporabo v namenih, za katere se izdelek iste vrste običajno uporablja, ob upoštevanju vseh predpisov Evropske unije in predpisov Republike Slovenije, tehničnih standardov ali če takšnih tehničnih standardov ni, veljavnih kodeksov ravnanja na določenem področju, če ti obstajajo,
-če izdelek ne ustreza kakovosti in opisu vzorca ali modela, ki ga je prodajalec kupcu predstavil pred sklenitvijo pogodbe,
-če izdelek ni dobavljen z dodatno opremo, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, ki jih kupec ob prejemu upravičeno pričakuje,
-če izdelek ne ustreza količini ali nima lastnosti in drugih značilnosti, vključno s tistimi, ki se nanašajo na vzdržljivost, funkcionalnost, združljivost in varnost, ki so običajne za izdelke iste vrste in jih kupec lahko upravičeno pričakuje glede na naravo izdelka ter ob upoštevanju vseh javnih izjav, ki so jih podali prodajalec ali druge osebe v prejšnjih fazah verige transakcij, vključno s proizvajalcem, ali ki so bile dane v njegovem imenu, zlasti v oglaševanju ali označevanju,
-če je izdelek nepravilno nameščen oziroma sestavljen, če je storitev namestitve oziroma montaže del kupoprodajne pogodbe in jo je opravil prodajalec ali oseba, za katero odgovarja, ali če je izdelek, ki naj bi ga namestil oziroma sestavil kupec, nepravilno nameščena oziroma sestavljena s strani kupca, in je nepravilna namestitev oziroma montaža posledica pomanjkljivosti v navodilih, ki jih je zagotovil prodajalec ali v primeru izdelka z digitalnimi elementi, ki jih je zagotovil prodajalec ali dobavitelj digitalne vsebine ali digitalne storitve.
-če je kupec na podlagi izjav proizvajalca ali njegovega predstavnika pričakoval obstoj določenih lastnosti izdelka, se napaka ne upošteva, če prodajalec za te izjave ni vedel ali zanje ni mogel vedeti, ali če so bile te izjave ovržene do trenutka sklenitve pogodbe oziroma če te izjave niso vplivale na odločitev kupca, da sklene pogodbo.
Prodajalec ne odgovarja za napake, če so bile kupcu ob sklenitvi pogodbe znane ali mu niso mogle ostati neznane. Prodajalec odgovarja tudi za napake, ki bi jih kupec lahko zlahka opazil, če je izjavil, da izdelek nima nobenih napak ali da ima izdelek določene lastnosti ali značilnosti.


Pregled izdelka in vidne napake
Kupec ni dolžan izdelka niti pregledati niti ga dati v pregled, je pa prodajalca dolžan obvestiti o obstoju vidnih napak v roku dveh mesecev od dne, ko je napako odkril.
Če pride do ugotovitve o obstoju materialne napake, ima lahko prodajalec eno od naslednjih obveznosti, vse v skladu z določbami Obligacijskega zakonika, po izbiri potrošnika, kamor spada: odprava napake, dobava drugega izdelka brez napake,znižanje cene.

Kupec lahko odstopi od pogodbe samo v primeru, če je prodajalcu predhodno določil naknaden primeren rok za izpolnitev pogodbe.
Kupec lahko odstopi od pogodbe tudi brez določitve naknadnega roka, če mu je prodajalec po obvestilu o napakah sporočil, da pogodbe ne bo izpolnil ali če iz okoliščin konkretnega primera jasno izhaja, da Prodajalec pogodbe ne bo mogel izpolniti niti v naknadnem roku, prav tako tudi v primeru, ko kupec zaradi zamude prodajalca ne more doseči namena, zaradi katerega je sklenil pogodbo.
Če prodajalec v naknadnem roku ne izpolni pogodbe, se pogodba razveže po samem zakonu, razen če kupec brez odlašanja izjavi prodajalcu, da pogodbo ohranja v veljavi.

Prodajalec je upravičen zavrniti odpravo napake, če sta popravilo in zamenjava nemogoča ali bi mu povzročila nesorazmerne stroške, pri čemer se upoštevajo vse okoliščine, zlasti vrednost izdelka brez napake, pomen napake ter vprašanje, ali je mogoče popravilo oziroma zamenjavo opraviti brez večjih nevšečnosti za kupca.
Kadar je kupec pravna oseba, zanj veljajo pravila o materialnih napakah, določena v Obligacijskem zakoniku, in se zanj ne uporabljajo določbe tega razdelka „Materialne napake“.
Vse pritožbe lahko potrošnik pošlje po pošti na naslov Pluma studios d.o.o. za usluge, Nova cesta 151, 10000 Zagreb, po elektronski pošti na info@zakuhajsvojezgodbe.si ali jih izroči osebno v poslovnih prostorih prodajalca.
Da bi lahko prodajalec potrošniku odgovoril na pisno pritožbo, ki ni bila poslana po elektronski pošti, naprošamo potrošnike, da navedejo točne podatke o svojem imenu in priimku ter naslovu, na katerega naj bo dostavljen odgovor. Na pritožbo potrošnika mora prodajalec zakonsko odgovoriti v pisni obliki najpozneje v roku 15 dni od prejema pritožbe.

Enostranski odstop od pogodbe in vračilo
Vsak uporabnik ima možnost pregledati Pogoje uporabe s klikom na povezavo, ki se nahaja na dnu vsake strani pod „Pogoji uporabe“, kupcu pa bodo Pogoji uporabe poslani na navedeni e-poštni naslov.
Kupec v primeru nakupa personaliziranih kuharskih knjig na www.zakuhajsvojezgodbe.si nima pravice do enostranskega odstopa od pogodbe, kot določa 4. člen ZVPot-1. Razlog za to je dejstvo, da so knjige, ki jih ponujamo na naši spletni strani, po svoji naravi izdelane po vaših specifikacijah oziroma so personalizirane.

Kupec pri tem nima pravice do enostranskega odstopa od pogodbe:

– ko je pogodba o storitvah s strani trgovca v celoti izpolnjena, izpolnjevanje pa se je začelo z izrecnim predhodnim soglasjem potrošnika in njegovo potrditvijo, da je seznanjen z dejstvom, da bo izgubil pravico do enostranskega odstopa od pogodbe iz tega poglavja, če bo storitev v celoti izpolnjena,
– kadar je predmet pogodbe blago ali storitev, katere cena je odvisna od nihanj na finančnem trgu, ki niso pod vplivom trgovca in ki se lahko pojavijo v obdobju, ko potrošnik še lahko uveljavlja pravico do enostranskega odstopa od pogodbe,
– kadar je predmet pogodbe blago, izdelano po specifikacijah potrošnika ali ki je jasno prilagojen potrošniku.

4. Podjetje Pluma studios bo povrnilo kupnino šele po tem, ko bo izdelek vrnjen oziroma ko kupec predloži dokazilo o pošiljanju blaga nazaj, razen v primeru, ko je dogovorjeno, da podjetje Pluma studios samo prevzame blago, ki ga želi kupec vrniti. Kupec mora izdelek vrniti brez odlašanja, najpozneje v roku 14 dni od dneva, ko je prodajalca obvestil o svoji odločitvi, da izdelek vrača. Kupec je dolžan vrniti nepoškodovan izdelek v originalni embalaži, vsak delovnik med 8. in 16. uro, ob predhodni najavi na e-naslov info@zakuhajsvojezgodbe.si. Naslov za vračilo je Đurmanec 160, 49225 Đurmanec.

Obrazec za enostransko odstopitev od pogodbe se nahaja na spletni strani   

Primer obrazca za enostranski odstop od pogodbe, ki je objavljen na spletni strani prodajalca, lahko kupec elektronsko izpolni in pošlje. Prodajalec bo brez odlašanja po elektronski pošti potrdil prejem obvestila o enostranskem odstopu od pogodbe.
Kupec je odgovoren za vsako zmanjšanje vrednosti blaga, ki je posledica ravnanja z izdelkom, razen tistega, ki je bilo nujno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja izdelka. Da bi potrošnik ugotovil naravo, lastnosti in delovanje izdelka, lahko z njim ravna in ga pregleda izključno na način, kot je to običajno pri nakupu izdelkov v prostorih prodajalca. V obdobju, v katerem potrošnik uveljavlja pravico do vračila, mora izdelek hraniti z dolžno skrbnostjo.

V primeru zmanjšanja vrednosti izdelka, ki je posledica pretiranega ravnanja z izdelkom, bo prodajalec ocenil zmanjšanje vrednosti izdelka ob upoštevanju objektivnih meril posameznega primera ter o tem obvestil kupca.

Če je kupec zahteval začetek opravljanja storitve med rokom za enostranski odstop od pogodbe, je dolžan prodajalcu plačati znesek, sorazmeren s tem, kar je bilo opravljeno do trenutka, ko je prodajalca obvestil o enostranskem odstopu od Pogodbe.
 
Izvensodno reševanje potrošniških sporov
V primeru morebitnega spora bosta prodajalec in potrošnik spor poskušala rešiti sporazumno. Če to ne bo mogoče, je za spor pristojno stvarno in krajevno pristojno sodišče v Republiki Hrvaški ob uporabi hrvaškega prava.
Reševanje sporov je možno tudi z drugimi centri za mediacijo.
Na podlagi Uredbe Evropske komisije št. 524/2013 o spletnem reševanju potrošniških sporov, ki se uporablja od 9. januarja 2016 dalje, je bila vzpostavljena platforma za spletno reševanje potrošniških sporov (platforma ODR).
Elektronska povezava do platforme ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HR
 
Druge določbe
Prodajalec daje kupcem pravico do uporabe vseh storitev na spletni strani www.zakuhajsvojezgodbe.si  zgolj za osebne potrebe, v nekomercialne namene. Spreminjanje vsebine spletne strani www.zakuhajsvojezgodbe.si v katerikoli obliki, kot tudi kopiranje, javno predvajanje ipd., je prepovedano. Uporaba vsebin s spletne strani  www.zakuhajsvojezgodbe.si na drugih spletnih straneh je prepovedana.


Prodajalec si pridržuje pravico, da pravico do objave kateregakoli gradiva ali dela spletne strani www.zakuhajsvojezgodbe.si podeli tretji osebi zgolj na podlagi sklenjene pogodbe, ki ureja pravice in obveznosti prodajalca ter tretje osebe, ki informacije objavlja.


Ob nakupu kateregakoli izdelka, ki je predmet avtorske ali intelektualne lastnine, prodajalec ne podeljuje nobenih dodatnih pravic uporabe ali objave, razen če ni izrecno navedeno ali dano dovoljenje s strani proizvajalca/distributerja izdelka.


Kadar prodajalec s povezavami omogoči obisk drugih spletnih strani tretjih oseb, te strani niso v lasti prodajalca in se ti pogoji uporabe v primeru uporabe teh spletnih strani ne uporabljajo v razmerju med prodajalcem in kupcem. Prodajalec teh strani ne nadzoruje in ne prevzema nikakršne odgovornosti za katerokoli od njih ali njihovo vsebino. Obisk teh strani poteka izključno na lastno odgovornost kupca, prodajalec pa zanj ne odgovarja.


Čeprav si prodajalec izrecno prizadeva, da bi bile vse objavljene informacije o izdelku točne, se lahko zgodi, da informacije o določenem izdelku niso ažurne ali točne. V takem primeru bo prodajalec obvestil kupca, ki je oddal naročilo, pri čemer ima kupec pravico vztrajati pri naročilu ali ga spremeniti. Fotografije izdelkov so zgolj ilustrativne narave.


Prodajalec si pridržuje pravico do objave vsebin v angleškem jeziku v primerih, ko gre za ime izdelka, njegove dele ali funkcije v angleščini; za izraze v angleščini, ki so splošno sprejeti v slovenskem jeziku oziroma gre za uveljavljeno terminologijo; ter kadar obstaja tveganje, da pomembnih informacij ni mogoče dovolj natančno prevesti v slovenščino, ne da bi pri tem prišlo do izgube njihovega pomena in smisla.